Skyranger - prosta, niezawodna doskonałość

Samolot ultralekki dla każdego

Na początku lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku w Tuluzie Philippe Prevot zaprojektował samolot ultralekki który w założeniach miał być dostępny dla przysłowiowego "Kowalskiego". Okazało się, że powstał statek powietrzny o doskonałych własnościach pilotażowych, bardzo bezpieczny, świetny aerodynamicznie i odporny na trudne warunki terenowe.

Samolot nazwano "Skyranger" (kod ICAO: SKYR) i w pełni zasługuje on na swą nazwę. Wbrew pierwotnym obawom ten samolot "dla każdego" pokazał, że może być lepszy od wielu konkurencyjnych, wyrafinowanych konstrukcji. Dowodem niech będzie choćby to, iż na Skyrangerze zdobyto 5-krotnie Mistrzostwo Świata (ostatnio w 2007 roku).

Opis konstrukcji:


Dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji kratownicowej ze skręcanych rur duralowych.
 Skrzydła wyposażone w lotki i dwustopniowe klapy. Szkielet pokryty materiałem syntetycznym typu Xlam lub Daktron.
 Podłoga i część przednia samolotu wraz z osłoną silnika wykonana z kompozytu. Kabina dwuosobowa (pilot i pasażer siedzą obok siebie), zakryta.
 Sufit oraz drzwi wykonane z przezroczystego pleksiglasu. Usterzenie w układzie klasycznym. Podwozie trójkołowe z kółkiem przednim lub w układzie klasycznym, stałe. Koła główne wyposażone w hamulce tarczowe. Standardowo stosowany jest silnik Rotax 912.

Dane techniczne i osiągi samolotu Skyranger SP-SLEP:

samolot-plock2jpg



Bogdan Dams, tel. kom.: +48 722 148 136; e-mail: kontakt@naukalatania.com